Čtvrtý díl věnovaný odborné literatuře využitelné při výuce průřezového tématu mediální výchova nabízí anotace publikací: Masová média a Internetový marketing.
Jirák Jan; Köpplová Barbara: Masová média, Portál, Praha, 2009
Autoři se v textu věnují především mediální komunikaci. Jejich odborná publikace bere v úvahu historii i současnost mediální scény. Výklad je doplněn řadou příkladů z České republiky i ze zahraničí. Z hlediska mediální výchovy obsahuje publikace rozbor poznávacích procesů v souvislosti s médii, všímá si virtuálního obrazu světa nabízeného médii, poukazuje na řadu mediálních triků.
Jan Jirák a Barbara Köpplová sledují schopnost médií nabízet podněty, které je možné se naučit a případně využít. Záměrné podněty z hlediska zpravodajství, reklamy a osvěty, ale také z hlediska publika – vyhledávání informací pro lepší orientaci, řešení praktických problémů. Všímají si rovněž nezáměrných podnětů – filmy určené k relaxaci poskytují současně poznatky.
Zajímavý je pohled na média, která nabízejí množství vzorů pro jednání v různých rolích. Zatímco my věříme, že nás informace médií příliš neovlivní, o druhých jsme přesvědčeni, že vliv médií na ně je značný. Média nabízejí obraz světa ve zjednodušené, schematizované podobě. Kladou stále větší důraz na emoce, připomínají nám autoři.
Jirák a Köpplová rozebírají zajímavě proces masové komunikace. Všímají si toho, že obsahy řady mediálních sdělení jsou určené prvotně ke krátkodobému užití. Míří pokud možno k velkému počtu lidí, a to sdělením převážně jednosměrným, s určitou periodicitou, odloženou zpětnou vazbou.
Prof. PhDr. Jan Jirák je proděkanem Fakulty sociálních věd UK v Praze. Doc. PhDr. Barbara Köpplová přednáší na Fakultě sociálních věd UK v Praze. Jejich publikace nabízí odborný sociologický pohledem na média, napomáhá uvědomění si jejich zakotvení v současném světě.
Hlavenka, Jiří: Internetový marketing, Computer Press, Praha, 2001
Kniha Jiřího Hlavenky Internetový marketing s podtitulem Praktické rady, tipy, návody a postupy pro využití internetu v marketingu se zaměřuje na reklamu a obchod na internetu. Je doplněna řadou výsledků průzkumů a prognóz týkajících se nakupování a spotřebitelského chování. Autor například popisuje, jak by měly vypadat webové stránky, aby byly úspěšné. Zajímavá jsou určitě jeho hodnotící kritéria webových stránek a priority pro tvorbu úspěšných webů. Jednu z kapitol věnuje vyžádaným a nevyžádaným e-mailům. Závěrečná kapitola se zabývá mj. internetovým public relations.
Další díl seriálu:
• Knihy k mediální výchově – 3. díl: http://www.ctenarska-gramotnost.cz/medialni-vychova/mv-zdroje-k-tematu/knihy-k-mv-3
Zatím nejsou žádné komentáře
Můžete vložit úplně první komentář.