Co lze vyčíst z Dotazníčku pro účastníky slavnostního vyhlášení soutěže Náš časopis 2010? Například který časopis čtou redaktoři školních časopisů nejvíce a proč nebo o čem si rádi čtou.
Odpovídalo 40 účastníků a v odpovědi se sešlo 27 různých titulů časopisů, přičemž nejčastěji čteným je školní časopis (9 odpovědí), následován magazíny Bravo (6 odpovědí), Popcorn (4 odpovědi), Bravo Girl, Enigma a 21. století (shodně 3 odpovědi), Reflex (2 odpovědi).
Mezi uváděnými tituly časopisů je řada zájmových – popularizačních: National Geographic, Lidé a Země, Živá historie, History, Epocha, 21. století, 21. století Junior, ABC, Hatrick. Také časopisy zaměřené na teenagery a především dívky: Bravo, Bravo Girl, Top Dívka a časopis Popcorn. Ojediněle uvádějí mladí redaktoři ještě dětské časopisy: Čtyřlístek, Sluníčko nebo Země pohádek. V odpovědích nalezneme také novinový časopis Respekt a společenský magazín Reflex.
Každý z účastníků uvádí trochu jiný důvod preference daného časopisu, většinu lze shrnout pod pojmy zábava a relaxace (móda, záhady, osobnosti, legrace), dále pak zájem o nové informace z oblasti přírody i historie. Část dotazovaných preferuje reportáže nebo rozhovory ve smyslu příběhů ze života.
Také prostřednictvím otázky „O čem si rádi čtete v knížkách, časopisech, na internetu a jinde?“ přicházely odpovědi upřesňující témata, o něž se žáci základní školy zajímají. Čtvrtina dotázaných (11 odpovědí) preferuje témata o přírodě a zvířatech, pětina ráda čte skutečné příběhy ze života, včetně reportáží a rozhovorů. Jednu desetinu zaujmou především celebrity, historie nebo informace ze světa. Svůj zájem žáci zaměřili celkem do osmnácti oblastí, ze kterých významněji zastoupen byl ještě detektivní žánr.
Mladí redaktoři patří bezesporu mezi sečtělejší žáky základních škol. Mnozí mají již své vyhraněné zájmy, na které z jedné čtvrtiny poukazuje již i výběr časopisu.
Zdroj:
• Dotazníček pro účastníky slavnostního vyhlášení soutěže Náš časopis 2010 (40 vyplněných)
Zatím nejsou žádné komentáře
Můžete vložit úplně první komentář.